Wednesday, February 11, 2009

Tilløp til tips og et spørsmål

Jeg er så red for å feile om dagen at jeg ikke engang tør å lage mat. Når jeg finner ut hvorfor, og bestemmer meg for at det er jeg som bestemmer om ting smaker godt igjen, skal jeg poste. Det gleder jeg meg til.

To ting har skjedd siden sist (sånn, når det gjelder milepæler i matveien, mener jeg).

Jeg har begynt å spise fisk. Jeg har rett og slett gitt etter for presset og latt meg overbevise om at det er så sunt og bra at det overskygger både miljøhensyn etikk. Mitt nye regime er fisk tre ganger i uka, og da helst feit. Det tar Blindern seg av.

Jeg har så smått begynt å spise blåmuggost. Foreløpig bare i form av saus, men det er gjerne sånn det begynner med meg. Det er kjempelett, forresten. Kan du lage hvit saus? Ha i litt blåmuggost. Jeg har i litt philadelpia og litt blåmugg, for jeg tør ikke så mye blåmugg. Sist jeg lagde det hadde jeg det på laks jeg hadde bakt i ovnen. Gangen før det fikk jeg det servert samen med ovnsbakte poteter, tomater, sopp og... var det brekkbønner? Det er i såfall også nytt i mitt kosthold.

Hva spiser dere om dagen? Jeg gleder meg nemlig til å være matinspirert igjen. Hjelp!

2 comments:

tanteMy said...

Jeg er bare nødt til å redusere bukfettet, så jeg spiser en del av fiskesuppe for dummies og så den trauste havregrøten uten kakao, tropisk tørka frukt og hva Marebarnet putter i sin.Ikke sukker på, men salt og solsikkefrø.

Og så går i litt kjøtt, her, for å få nok protein til anti-bukfettprosjektet.

Og eplesuppe med masse cilli!

Syltegeek said...

Jeg er litt uinspirert sjøl, jeg... det går mye i standardløsninger. Røre med mexicosmak, grov pasta og grønnsaker, en bra suppe nå og da. Men jeg har laga burgere! Og funnet opp en fantastisk postei som fortjener en post.

Det har litt å gjøre med dårlig form, litt at jeg sliter med å finne bra hvitløk og bra tomater, litt at jeg ikke har tatt meg råd til en stor dunk rødvin på en stund... og litt at jeg har brukt mer kreativitet på baking enn på kokkelering.