Saturday, June 6, 2009

Fruktsalat, dag 5 - vaniljegrønn i wrap

Dagens fruktsalat blei kiwi og pære i vaniljeyoghurt (som blei til da jeg blanda vaniljeekstrakt og rein soyayoghurt). Jeg kasta oppi en snau spiseskje linfrø og en knust skalk ananas som jeg ville bruke opp og blanda alt sammen. Jeg brukte ganske mye yoghurt, tre toppa spiseskjeer, men det var fortsatt definitivt frukten som var hovedingrediens.

Helt til jeg fant på at jeg skulle hive hele greia i en tortillalefse vi hadde igjen fra middagen i går og lage wrap. Da var det plutselig tortillalefsa som var hovedingrediens, og sånne lefser er ikke direkte sunne.

Men det smakte bra. Vanilje og kiwi passer sammen, synes jeg, det visste jeg ikke fra før. Neste gang dropper jeg wrappinga og går rett på salaten. Den bar seg aleine også.

Dette er dag 5 i serien 7 dagers frokostfruktsalat.

No comments: